[selinux-aktiva] Linuxkurser

Kenneth Ekdahl sensei at sensei.nu
Ons Dec 29 21:56:45 CET 2004

On Mon, Dec 20, 2004 at 10:00:17PM +0100, leif at zuu.info wrote:
[snip]

> "antiword dumfil.doc | less -r" är ju den efterängtade wordfils visaren som inte
> tar ett halvår att starta som OpenOffice.

catdoc är rätt bra också, och wv. i nödfall kan man få ut en hel del med
strings! :-)

Enda problemet är att strings inte verkar kunna fås att acceptera åäöÅÄÖ
som bokstäver. Hade jag haft tid/orkat så hade jag försökt fixa en patch
till den så att den kollar om den kan lista ut charset från
miljövariablerna LC_* alternativt borde man kunna ange det med en växel.

--
  Kenneth Ekdahl (sensei at sensei.nu), (sensei at cpan.org)
  http://sensei.nu http://merit.sensei.nu