Re: [selinux-aktiva] Re: Re: Re: Re: Har du något intressant projekt som behöver pengar?

Jonas Björk jonas at trinix.se
Tis Apr 12 08:42:08 CEST 2005

2005-04-11 kl. 16.48 skrev Michael Alvmarken:

> Ärligt talat, sajten suger...
>
> För att återgå lite till ämnet angående projekt så tycker jag nog att
> småföretagares användning av
> open source program i kombination med Linux kan vara värt att skapa
> ett projekt kring.

> Precis, flera olika alternativ så att man får flexibla system. Man
> kanske initialt provar på att köra
> med live-cd, för att sedan gå över till en permanent installation på
> disk.
> Pxe-boot ifall hårddiskinstallationen på nåt sätt havererar.
>
> Kanske man kan göra olika cd's för olika typer av användare?
> [...]

Roligt projekt men behöver verkligen världen fler distar/live-cds?

Ett bättre sätt att tackla problemen är att dokumentera tror jag. Ta
t.ex. Ubuntu Linux som för en normal användare ("min mamma") är
grafiskt tilltalande och dokumentera, så installerar du grafiska
program i Ubuntu Linux, så jobbar du i OpenOffice.org .. med mera.

Lägg tiden på dokumentation, det är vad användarna saknar idag (enligt
mina erfarenheter), och inte på att skapa nya distar/live-cds :)

Jag kan ta på mig rollen att koordinera dokumentationen, och jag finns
representerad tillsammans med bland annat Marcus Rejås och Amelia
Nilsson på www.fritis.se . Ring/maila om du tycker det verkar
intressant att förändra världen.

mvh/ jonas björk

--