[selinux-aktiva] Medlemskarta

Jakob Carlsson esrange at paranormal.se
Ons Apr 13 00:07:41 CEST 2005

> Jag gissar att den kartan använder longitud/lattitud. Det kanske inte
> funkar så bra för Sverige. Ska vi köra med kommuner, län eller något
> eget koordinatsystem?

paranormal.se använder koordinater för att beräkna avståndet mellan två
personer och dom koordinaterna plockas från någon kartsida på nätet
(kommer dock inte ihåg vilken, vet dock att den kan plocka ut
koordinaterna efter vilket postnummer man har), vi borde ju kunna göra
samma. Prata med Jonas Liljegren (jonas at liljegren.org) i Göteborg som har
skrivit hela systemet bakom paranormal.se, han har nog några tips på hur
man kan göra.

--
Jakob Carlsson
esrange at paranormal.se