[selinux-aktiva] Re: Har du något intressant projekt som behöver pengar ?

Anders Lindbäck vetgirig at linuxbolaget.se
Sön Apr 17 14:04:27 CEST 2005

Cristian Ionescu-Idbohrn wrote:

> Vilen bra idé! Men vad säger ni om:
>
>   Migrering till Linux miljö i stat- och kommunförvaltning
>
> Vore det inte bäst att börja med det?
>
> Då skulle vi alla (skattebetalare) känna på mer säkerhet, högre
> kompetens, nya arbetstillfällen. Kanske t.o.m. lägre skatt? Det har
> gjorts på andra ställen.
>
> Mer eller mindre relevanta historier, inspiration:
>
>   http://www.desktoplinux.com/news/NS3199247984.html
>   http://www.linux.org/news/2004/08/14/0002.html
>   http://www.linux.org/news/2004/08/13/0005.html
>   http://www.linux.org/news/2004/08/07/0002.html
> [...]

Jag tycker det är intressant - men problemet är vad har det med Internet att
göra. Målet för bidragen skall vara att utveckla Internet och inte fri och öppen
programvara.

Ett projekt att utveckla en 24-timmarsmyndighet helt i fri programvara vore
något som kommuner kan ha nytta av och vore något som främjar användningen av
Internet samt gör det mindre attraktivt för kommuner att välja stängd programvara.