[selinux-aktiva] Myndigheters websidor borde fungera i Mozilla/Firefox

Cristian Ionescu-Idbohrn cii at se.linux.org
Tors Aug 25 12:25:04 CEST 2005

On Wed, 24 Aug 2005, Lars Norén wrote:

> Det är nog Statskontoret (http://www.statskontoret.se/), inte Sta d
> skontoret.
> Och de har gjort några mycket intressanta rapporter om öppen
> programvara (jag har läst en av dem och håller på med en annan) och
> vad jag förstår förordar de allt starkare att den offentliga sektorn
> använder öppen programvara och framför allt öppna dokumentformat. Än
> så länge förordar de bara, men många av deras rekommendationer blir
> tydligen bindande för den offentliga sektorn efter ett tag. Man kan
> ju alltid hoppas.

Hmm... Fast de lever inte som de lär:

http://www.statskontoret.se/
< Code:         200
< Message:      OK
< Header:       Date(Thu, 25 Aug 2005 10:05:02 GMT)
< Header:       Server(Microsoft-IIS/6.0)

Regeringens IT-ansvarig ser ut att vara Ulrica Messing:

  http://www.regeringen.se/sb/d/1118

Det är kanske hon som kan svara på varför staten kastar våra (skatte)
pengar i sjön och diskriminerar befolkningsgruppen som använder fria-
och/eller öppna OS.

Förresten. Är det någon som vet vad det här är för web-server?

http://www.regeringen.se/
< Code:         200
< Message:      OK
< Header:       Date(Thu, 25 Aug 2005 10:10:35 GMT)
< Header:       Server(Resin/2.1.12)

mvh,
Cristian