Re: Användande av öknamn (var: Re: [selinux-aktiva] Myndigheters websidor borde fungera i Mozilla/Firefox)

Jeremiah Foster jeremiah.foster at gmail.com
Mon Aug 29 12:54:16 CEST 2005

On Aug 28, 2005, at 11:34 AM, Cristian Ionescu-Idbohrn wrote:

> Precis.

Jaf håller med.

> Då är det en överdrift.

Nej, inte direkt. Linux folk kan vara väldigt otrevligt. Kanske inte så
ofta här i sverige men på irc till exemple dem är  nasty, burtish och
rude. Linux änvändare och kompetent hackare framförallt borde bli mer
trevliga mot nybörjare. Det skadar linux väöldigt mycket genom att folk
vill inte försöka få hjälp med installering mm.

> Och det kan också vara så att en del som gärna kallar sig
> Linux-anhängare
> inser fortfarande inte att utan dessa entusiaster (som kallas för
> fanatiker) hade inte de fria *nix OS:en blivit en faktor att räkna med.

> Då bör styrelsen ta en runda till och tänka om, tycker jag.
> Censur kan inte förenas med diskutionsfrihet!

Det är sant faktist, folk kanske tro att dem är mer civiliserade om dem
inte säger M$, windoze, eller FUCKINGMONOPOLISTCYBORG men det är
faktist censur att begränsa vad man skulle påstår.

> Och anledningen att jag slapp "allvarligare konsekvenser" är att
> smeknamnet mickeysoft inte fanns på listan över förbjudna uttryck?

Väldigt kunniga folk säger mycket mer värre en mickeysoft.