[selinux-aktiva] dokumentation

Tim Terlegård tim at se.linux.org
Tors Jan 6 15:15:24 CET 2005

Det finns tre stora och bra områden där det hade varit kanon med lite
bra dokumentation:

1) Skrivbordet - hur funkar Gnome och KDE? Hur får jag ett användbart
   skrivbord? Snabbtangenter, applets, autostart etc.
2) Dokumentation om de största och mest användbara applikationerna.
   Detta är en tung men viktig bit.
3) Artiklar om hur man installerar och konfigurerar en vanlig dist till
   att bli en hyfsat[1] säker server med apache, ldap, postfix m.m..

Jag tänkte börja med punkt 3. Det vore väldigt kul om några hade lust
att hjälpa till med 3 eller börja på 1 eller 2. Man kan börja att skriva
artikeln i sin egna hemkatalog, så kan man flytta den till rätt katalog
sen när man känner sig färdig.

Mvh, Tim

[1] helt säker server kan man ju tyvärr aldrig få