[selinux-aktiva] Bra hotell?

Daniel Bäckström daniel.backstrom at ulug.org
Tis Jan 18 21:25:50 CET 2005

Tjena.
Jag har en bekant som håller på och startar upp en liten firma (hobby,
än så länge) och undrar via mig om det finns någon här som känner till
*bra* hotell ur hans synvinkel - önskemålen är följande:

* Bra garanterad upptid (kan tummas på om det handlar om stora
pengar ;-)).

* Möjligheten att skaffa en domänadress genom hotellet och låta den stå
i *hans* namn (det finns ju vissa som reggar det i hotellets namn och
det kan generera problem vid ev. hotell-byten).

* ~ 10-20M yta (kommer vara en *enkel* och statisk site, mer som ett
extra utvecklat visitkort än en full site med databas och liknande...

* Möjlighet att köra php (i framtiden, inte för stunden dock..).

* Så billig som möjligt (det är en hobby och kommer antagligen inte
generera allt för stora summor).

Han undrar också om det finns någon som är villig att för en *liten*
ersättning sätta ihop ett antal sidor (<10) enligt en enkel modell:

* Skall kunna läsas av IE *samt* vara W3C-kompatibel

* Bör antagligen ha så mycket som möjligt lagt i CSS för att göra
html-koden så ren som möjligt (han önskar kunna uppdatera den själv i
fortsättningen och har *mycket* begränsade kunskaper i området).

* Enkel vänstermarginal med länkar, så lite "konfetti" som möjligt,
stilren men elegant ;-).

Mvh Daniel

PS. Han befinner sig rent fysiskt i Knivsta (mitt mellan Uppsala och Stockholm) om det spelar någon roll ;-) DS.