[selinux-aktiva] Hur fri är kanalen igentligen?

Patrik Nilsson putte at home.frozentux.net
Fre Juli 22 00:56:48 CEST 2005

Jag har under en period sätt hur fler och fler börjat att se det som
något fult att välja bort olika saker som i tex det senaste fallet
Skype. Är det inte min full rätt att välja bort en sak för att jag gärna
ser mer öppena altenativ istället. Fast i det här fallet så fyller inte
Skype någon lucka i mitt liv.

Sen har det under en del tillfällen varit folk som varit ganska envetena
och på något sätt försökt överbevisa alla att *BSD är bäst, och att
linux mm suger [valfritt objekt], genom att spy så mycket galla över
alla andra OS och vara allmänt jobbiga mot de i kanalen som gjort valet
att köra det OS:et. Och skulle du vara en av de få olyckliga som inte
kör *BSD och råkar svara med att du inte gör det pga license frågor så
kommer du ha en helkväll med glåpord för det.

Ska inte folk få göra sin val utan att få höra att de är "onda" för det,
eller vad det är nu folk försöker bevisa.

--
Patrik Nilsson
http://blambi.no-ip.org