[selinux-aktiva] Ännu en galen ide

Jonas Björk jonas at trinix.se
Tis May 17 19:20:56 CEST 2005

Ni har säkert sett/hört talas om surfalugnt.se som startat? Jag har
varit inne på den sidan och tittat lite, verkar mest vara till för
att sälja anti-virusprogram från symantec ;)

Något jag reagerade på var att det står väldigt lite om öppen och fri
programvara på sidan, vilket leder oss till min galna ide.

Jag reggade igår surfalugnare.se där jag tänkte skriva om firefox,
linux och andra trevliga saker. Sidan är inte tänkt att bli en anti-
ms sajt, utan snarare ett komplement till surfalugnt.se. Även windows-
användare skall vara välkomna där :]

Tycker du jag har en bra ide och vill hjälpa till att bygga upp den?
Har du ett företag kommer du naturligtvis få din företagslogga på sidan.

Hjälp jag behöver:
* Någon som kan göra en bra design av sidan.
* Några/flera som kan skriva bra/vettiga installationsguider för fri
programvara.
* Artiklar
* Länktips

Tänk på att det här är ett seriöst projekt och jag vill inte ha någon
"ms suger, linux rulez"-känsla över det. Målgruppen är min mamma och
hennes generation.

mvh/ jonas björk, TriNix AB