[selinux-aktiva] 24-timmarsmyndigheten

Anders Lindbäck anders.lindback at linuxbolaget.se
Sön Aug 20 23:32:27 CEST 2006

Patrik Nilsson wrote:

> Har en viss förstålse för den reaktionen, då jag bara hörttalats om det
> som ett något projekt och vad en sådan tjänst är har inte riktigt
> varit klart.

24-timmarsmyndigheten är ett politisk initiativ för att möjliggöra
att alla myndigheters alla tjänster skall finnas tillgängliga
via Interner 24 timmar om dygnet inte som nu bara 8 timmar om dygnet.

Här finns en beskrivning av den:

http://www.sipu.se/marieberg/pdf/Statskontoret.pdf

> Den förvirring som där uppstod kan nog ha varit med att namnet är lite
> slarvigt, då det får det att låta som att det är en myndighet och inte
> en tjänst mot en myndighet.
>
> Min fråga är nog mest vad är den typ av tjänster/tjänst en sk
> 24-timmarsmyndighet kan/ska tillhanda hålla?

ALla kontakter med myndigheter skall kunna göras via nätet.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides