[selinux-aktiva] 24-timmarsmyndigheten

Anders Lindbäck anders.lindback at linuxbolaget.se
Ons Aug 23 10:21:07 CEST 2006

Björn Sjöberg wrote:

> Är lobbying omfattande i kommunerna? Hålls det verkligen lunchseminarier
> med "information" och sådant? Borde inte lobbying vara förbjudet eller
> kontrollerat i någon form? I alla fall när det gäller kommuner/staten
> (för att värna om demokratin). Fast alla har väl samma chans att bjuda
> in till seminarier och liknande antar jag. I teorin i alla fall.

Det finns de vanliga lagarna om mutor. Men så länge man håller sig till
dem ramarna om dem så är det inte olagligt.

T.ex. bjuda kommunen på information om sina nya produkter och samtidigt
bjuda på lunch. Sånt sker inte alltför sällan och är en del i att sälja
sina produkter till kunderna.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides