[selinux-aktiva] Trasiga filer med rtorrent.

Björn Sjöberg ibs at se.linux.org
Sön Dec 3 23:37:26 CET 2006

Hej.

Har lite problem med rtorrent. På *BSD funkade den kanonbra men nu kör
jag Linux på min dator och där får jag lite problem med det.

När jag tankat ner en torrent får jag oftast meddelandet: "Hash check on
download completion found bad chunks, consider using "safe_sync"".Gjorde
som meddelandet sa och satt "safe_sync=yes" i min .rtorrent.rc men
problemet kvarstår. Om jag startar om torrenten ett par gånger (Ctrl+s)
så tar den hem de trasiga chunksen och det funkar.

Jag är minimalt insatt i hur torrents egentligen fungerar så jag
funderar lite på om det kan ha att göra med min kärna. Det är det enda
jag kan komma på som inte är default. Kör inte en den officiella
eftersom ndiswrapper inte fungerade med den så jag installerade en
kärna från Linuxant[1] med 16K stack size.

$ uname -r
2.6.18-1.2849.fc6.stk16

Några förslag? Kan det vara relaterat till kärnan?

[1]
http://www.linuxant.com/driverloader/wlan/full/downloads-fc6-kernel-i686.php

Mvh,
Björn