[diskussion] Software Freedom Day

Tim Terlegård tim.terlegard at gmail.com
Tors Aug 23 22:39:45 CEST 2007

Den 2007-08-23 skrev Gustav Andersson <gustavlidingo at gmail.com>:

> hej. jag vet itne hur jag ska använda IRC-kanalen, dvs få den att funka.
>
> kan du hjälpa?

Hejsan Gustav. Vad är det exakt du inte får att funka? Till att börja med
behöver du ett irc-program, har du det? Det finns många olika varianter,
xchat är vanligt om man använder Linux och mIRC är väl ganska vanligt
(tror jag) om man använder Windows.

I irc-programmet finns det ett fält där du kan skriva. Skriv först detta
/server irc.se.linux.org
Sen när du ser att du blivit ansluten till servern så kör du
/join #sfd

Då ska du vara inne och kunna prata med oss andra.

/Tim