[diskussion] Envar sitt eget televerk

Robert Olsson robban at netnerdz.se
Tors Dec 6 21:50:58 CET 2007

Tja allihopa!

Det är kul och se att den svenska linuxrörelsen har en
glöd som bara ligger och väntar på att blossa upp,
synd att inte energin användes till någonting konstruktivt?

Jag ska iofs inte säga så mycket, mina tcpip flöden går genom
en cisco switch, som jag, tvi tvi tvi, har satt upp hemma på eget
bevåg, och IOS har en ganska bra bit kvar innan den blir OSS.

Om det här blir starten till liknande diskutssioner på mailinglistan
så kommer nog antalet aktiva medlemmar bli färre, vilket är tråkigt.
Om personer sysslar med sånna här diskussioner på föreningens
mailinglistor, hur kommer föreningen tolkas av utomstående som
är på steget in i den fria linux världen och av andra med för den delen?
Vad händer om småföretagare som funderar på att byta ut deras
infrastruktur mot Linux börjar läsa de här tråden?
"Va? kan vi inte bara byta ut servrarna och låta klienterna
fortsätta köra windows med outlook som klient utan att någon får
frispel?"

Istället för att klaga på att folk sitter med fel epost-klient så har
jag några förslag på hur du kan använda energin istället:
* Kompilera om kerneln (alltid kul tidsfördriv)
* Skriv ett whitepaper eller en howto om någonting som du har satt upp
med OSS
* Skriv en linux dist för cisco switchar

Nu klagar jag för mycket och ska kompilera om kerneln (det är min
yoga ;)

//Robban