[diskussion] Envar sitt eget televerk

morg at borgeby.se morg at borgeby.se
Fre Dec 7 18:11:18 CET 2007

On Fri, December 7, 2007 00:14, Cristian Ionescu-Idbohrn wrote:

> Det är din rätt att göra det (tycka att det är beklagligt), precis lika
> mycket som att det är min rätt att tycka att att använda _ofria_ verktyg
> lämpar sig inte då man predikar för fri och "open source" mjukvara.

Ett litet försök att få in diskussionen på topic igen:
Varför tycker du det sänker trovärdigheten att predika för öppen mjukvaru
från outlook?
Jag tycker nästan tvärtom, en som använder senaste outlook (eller annat
ofritt program) men ändå tycker fri programvara e bättre, har nog mer
trovärdighet hos någon som ännu aldrig provat open source. Bara jag som
tror det?

Tycker du inte heller man får predika för embedded linux eller open source
på servrar från sin desktop maskin där man hellre kör windows?