[selinux-aktiva] Föreningens framtid

Marcus Rejås rejas at se.linux.org
Mon Jan 15 12:41:43 CET 2007

On 01/14 21:50, Johnny Chadda wrote:

> Som det ser ut just nu verkar det inte vara någon större aktivitet i
> forumet, men det är inte heller helt dött. Det kanske kan vara en idé
> att slå ihop de flesta forumdelarna till mindre delar som exempelvis
> support, allmänna diskussioner och programmering. Det kanske kan ge
> forumet en nystart, men även attrahera nya användare.

Tack för din input!

Det kan vara en idé eftersom det, som du säger, trots allt är en liten
aktivitet på forumen. Men jag resonerar lite som så att det finns flera
andra som har bra forum, det finns massor idag, och då kanske det är
bättre att vi hänvisar till dem och själva fokuserar på annat för att
främja vårt syfte.

> Alternativt går det också att hänvisa till andra existerande forum, som
> http://ubuntu-se.org/forum/ eller liknande. Gärna en
> distributionsneutral variant om så finns, och parallellt ha kvar och
> göra mer reklam för listan selinux-nyborjare.

I så fall kommer vi förmodligen att länka till alla forum som vi tipsas
om och som är seriösa. Jag kan dock se ett läge så ett forum hos oss är
befogat och det kan vara om det efterfrågas ett helt neutralt forum.
Som inte riktar sig till en viss GNU/Linuxdistribution (eller inte till
Linux alls) och som styrs öppen av en idéell förening med öppna möten.
Men annars så tycker jag gott att vi med god hand kan lämna forumbiten
till andra.

--
Marcus Rejås
Svenska Linuxföreningen