[selinux-aktiva] Föreningens framtid

Bengt Gördén bengan at sunet.se
Tors Jan 18 11:34:31 CET 2007

torsdag 18 januari 2007 11:00 skrev Marcus Rejås:
> Jag håller med dig om att ett forum förmodligen inte lockar fler. Det
> finns också väldigt många forum och startsträckan för att starta ett
> nytt är minimal. Det finns snart ett i var och varannan entusiasts
> garderob. Det är en av anledningarna till att jag tycker vi gör bättre
> i att stänga vårt och hänvisa till andra.

Håller med.

> Jag vet inte om jag håller med dig om att de stinker hela vägen även om
> jag hellre använder e-post eller news.

Ok. Det är det som är diskussionsformatets fina sida. Att vi inte håller med
varandra men ändå gör kompromisser. :-)

> Vore väldigt konstigt om inte detta finns redan. Inte ett standardiserat
> format, men det borde finnas produkter som klarar det.

Jorå. Så är det. Men de är inte översättningsformat. Bara applikationer som
gör det aningen knapphändigt. Ett standardiserat format vore smakens. Då
kunde vi tillfredsställa alla diskussionsklubbar (NEWS/Mail/WEB-forum/osv.)

> Kanske inte news eftersom det (tyvärr) inte är lika vanligt bland användarna
> längre. Det följer inte med alla internetabonnemang  som det gjorde förr.
> Personligen tycker jag det är synd att news är så pass litet utanför
> sin trogna skara. Det är ju optimalt för gruppdiskussioner.

Jag tycker sammalunda. Men NEWS är förstört av alla binärer som skickas i det.
Har man suttit i en sits och driftat ett gäng NEWS-servers så inser man snart
att det är trasigt i designen.

mvh,

--
- KTHNOC - No1 Internet Offspring | http://www.noc.kth.se/~bengan ---