Re: [selinux-aktiva] Trådlöst

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Mon Jan 29 15:52:38 CET 2007

Tja, jag kan ju berätta så mycket som att de Linux-drivrutiner som
påstods följa med kortet inte existerade. Det fanns endast
Windows-diton på installationsskivan. Det finns dock ett projekt på
sourceforge som implementerar drivrutiner för bl.a. detta kort.

Har fortfarande inte fått igång det trådlösa nätverket dock, delvis på
grund av att jag inte haft tid, men mest på grund av att jag inte
förstår alla egenheter hos trådlösa nätverk. Har t.ex. inte förstått
var jag ska fylla i lösenordet för mitt nätverk, samt vilken
krypteringsalgoritm(?) jag bör använda på routern...

/micke