[diskussion] RE: [selinux-aktiva] Fri programvara i media

Erling Hellenäs erling.hellenas at runbox.com
Fre Mars 9 12:52:45 CET 2007

Hej alla !

Kommentar till Jens Odsvall.

"Så hur nå ut, i mer "allmänna media"?
Hade du något i tankarna, för att öka spridningen av kunskap och fakta kring
öppen källkod?"

Nej, men jag tror detta är ett trendbrott och att öppen källkod får allt
större mediatäckning.

Jag har idéer som handlar om samarbete inom branschen, sådant som en portal
för våra produkter och tjänster, kvalitetssäkring av våra tjänster,
stödsystem för att snabbt skapa samarbeten med mera.

På nätverkets för öppen källkod, Stockholmskretsen, mailinglista har vi
diskuterat hur vi skall nå ut i media. Diskussionen slutade i att vi bör
stödja Fri Media http://www.frimedia.dedikerad.org/ och förse dem med
information.

Med vänliga hälsningar

Erling Hellenäs