[diskussion] Microsofts nya hot.

Jens Odsvall jens at linuxstore.se
Tis May 15 11:48:27 CEST 2007

On Tue, 15 May 2007 08:36:54 +0200
Marcus Rejås <marcus at rejas.se> wrote:

> Gör så här. Ta fram ett förslag baserat på de internationella som finns.

Har kollat både Groklaw, Microsoft, Novell och CNN.
Samt svenska media.

> Se till att kolla vad som egentligen har hänt. Försök hitta uttalanden
> på, till exempel, Microsofts hemsida. Jag har inte hunnit sätta mig in i
> exakt vad som hänt. Sådana här saker tenderar att växa även i de bästa
> kanaler.

Det finns mycket läsbart.

> Posta förslaget hit till listan så att vi kan kommentera det. Sedan har
> vi i föreningen inga problem med att ställa oss bakom. Extra tyngd blir
> det om vi även får med oss andra föreningar.

Har bifogat ett rått, första utkast.

> Jag tycker sådana här initiativ är bra och det är roligt när de kommer
> från våra medlemmar.
>
> Ha det bra!
>
>   /Marcus

Tack för responsen. Det lär säker behövas hjälp, från de som är mer juridiskt insatta, än vad jag är.
Både i patent/upphovsrätt och i GPL.
Vore även bra. Om svenska företrädare, för olika distributioner och från FSF. För ett yttrande i sakfrågan.
Sundmark för openSUSE/Novell kanske?
För att nämna ett namn.

/Jens
--