[diskussion] Microsofts nya hot.

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Tis May 15 14:16:25 CEST 2007

Du har ett mycket speciellt sätt att använda punkter och kommatecken
på, måste jag säga.

"Som de flesta inom FL/OSS. Rörelsen för öppen/fri mjukvara, har observerat.
Har Microsoft hotat med, att påstå att vi gör intrång i deras patent."

Detta är en (1) mening, och bör alltså vara:

"Som de flesta inom FL/OSS-rörelsen för öppen/fri mjukvara har
observerat har Microsoft hotat med att påstå att vi gör intrång i
deras patent."

Även styckeindelningen borde ses över. Att infoga ny rad efter varje
punkt är inte att styckeindela, det gör det bara jobbigare att läsa.

Jag är medveten om att texten ändå ska korrekturläsas innan den
skickas ut någonstans, och jag ställer gärna upp och hjälper till, men
det underlättar om strukturen är någorlunda korrekt från början. Ingen
illa menat, bara lite tips från en van skribent och korrekturläsare.

/micke