[diskussion] Microsofts nya hot.

Jens Odsvall jens at linuxstore.se
Mon May 21 11:48:55 CEST 2007

On Mon, 21 May 2007 10:44:09 +0200
Jens Odsvall <jens at linuxstore.se> wrote:

> Det låter bra. Det gäller att "mota Olle i grind".

Det dök upp något nytt, i dagen DN.

> Ingen fara. Finns en del som måste omformuleras, i förhållande till det nya uttalandet.
> Så det tar ett tag, innan en uppdatering är klar.

Från Dagens DN.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2207&a=652266

"Vem äger kunskap?

Microsoft kämpar mot "fria" programvaror.

Nu påstår Microsoft att Linux och OO tillsammans bryter mot hela 234 patent - som Microsoft äger. Vilka patent talar man inte om. Man försöker nu få ett antal stora användare av Linux att "göra upp i godo" och därigenom slå fast att Linux inte är "fritt"."

Varför inte ta kontakt, med just Ola Larsmo

/Jens
--
Registered User # 259689 http://counter.li.org
Visa oss koden http://showusthecode.com/