[diskussion] Byta namn på föreningen ? ? ?

Bengt Gördén bengan at kthnoc.net
Ons May 30 09:45:26 CEST 2007

onsdag 30 maj 2007 09:21 skrev Anders S. Lindbäck:
> Linux handlar inte om teknik. Linux handlar om valfrihet!

Det tycker jag är att omdefiniera Linux rätt rejält. Linux är och förblir en
kärna. Om folk väljer att "höra" annat när någon säger "Linux" så må det vara
hänt. Det är ju ändå bara språket som är föränderligt. Men att medveted börja
verka för att det skall vara nått det inte är, ser jag som fel. Stallman har
däremot tydligt gått ut med att GNU/Linux är vad det är. En idiologisk
ståndpunkt. Jag tycker inte att Linux är synonymt med valfrihet. En
Linux-kämpe är inte en valfrihetskämpe.

--
- KTHNOC http://www.noc.kth.se/~bengan ------------