Re: [diskussion] Byta namn på föreningen ? ? ?

Morgan Wigge morgan at wigge.nu
Ons May 30 13:36:37 CEST 2007

Fast handlar det inte om att vi till en början (var det 1998 eller 1999?)
till största delen diskuterade teknik och linuxdistributioner i synnerhet
(och dessutom var väl tanken att vi då skulle bli en paraplyorganisation och
samla alla LUG'ar under ett och samma tak), därav det då naturliga namnet
svenska linuxföreningen.. någon annan får gärna rätta mig, mitt minne har
börjat bli teflonartat på gamla dar ^^
 På senare år har det dock svängt och diskussionerna kretsar mer kring FSF
frågor bland de som är aktiva..

Fast frågan är väl vad man vill ha ut av namnet..
"Föreningen för befrämjandet av fri tanke, fri mjukvara, öppen källkod,
öppna landskap och välmående natur" känns
politiskt korrekt (ja, jag kan gå med på att förslaget är något överdrivet
;) )  men att arbeta in ett nytt varumärke eller namn
är något som tar tid.. och vad är det som hindrar att man startar en
parallell systerorganisation som heter något av typen
FSF Sverige istället för att byta namn?

/Morgan

On 5/30/07, Jeremiah Foster <jeremiah at mail.jeremiahfoster.com> wrote:

> Wed, May 30, 2007 at 08:34:51AM +0200:  Marcus Rejås mangled some bits
> into this alignment:

> Bra sagt Marcus.

010011010110111101110010011001110110000101101110001000000101011101101001011001110110011101100101

And for those of you that don't read binary: