[diskussion] Byta namn på föreningen ? ? ?

Bengt Gördén bengan at kthnoc.net
Ons May 30 16:13:37 CEST 2007

onsdag 30 maj 2007 14:48 skrev Jens Odsvall:

> Ja men det har kommit att bli, synonymt med valfrihet.

Inte som jag har upplevt det. Om du frågar någon ute på stan som har en vag
aning om vad Linux är så är det ganska troligt att de svarar att det är ett
datorprogram. Inte att det är förknippat med valfrihet. Det är bara vi som
levt i den här digitala världen en längre tid som tycker att Linux står för
lite andra saker. Jag håller dock inte med dig valfrihet. Fråga runt lite så
skall du se att det inte är valfrihet som förknippas med Linux. Min hemkommun
(Kristinehamn) använder man OpenSuse på alla skolmaskinerna och många av de
administrativa burkarna. Det första de tänker på när det kommer till Linux är
inte valfrihet. Inte det andra heller. En del vet att det är ett
operativsystem och en del tror att det är ett datorprogram. De ser det inte
som en ideologisk företeelse.

--
- KTHNOC http://www.noc.kth.se/~bengan ------------