[diskussion] Namninsamling för öppna format för mediafiler på svt, sr och regeringens webb

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Fre Sep 21 08:52:31 CEST 2007

> Om alla skrev till direkt till respektive organisation är jag
> övertygad om att det skulle smälla högre.

Man kan ju göra både och? :)

Häromdagen skrev jag ett mail till Expressen om att deras webb-tv
vägrar att släppa in mig och påstår att jag inte har:
* Kompatibel webbläsare (det står inget om kriterierna för en
kompatibel webbläsare är - jag har testat med firefox och opera)
* Macromedia Flash 8+ (jag har flash 9)
* Windows Media Player/Quicktime (finns ju som bekant inte för linux,
men jag har alternativ)

Troligen skulle deras webb-tv fungera utmärkt på min dator, men så
fort de ser ordet "Linux" så tycker de väl att det är säkrast att bara
stänga ute användaren, antar jag.

/micke