[diskussion] Namninsamling för öppna format för mediafiler på svt, sr och regeringens webb

Jens Odsvall jens at linuxstore.se
Tis Sep 25 17:50:18 CEST 2007

On Tue, Sep 25, 2007 at 10:10:07AM +0200, "Anders S. Lindbäck" wrote:

> Ett sätt att kontakta SVT om problem man har är att skriva direkt
> till den rätta personen på SVT. Eva Hamilton är chef för SVT.
> På SVT har alla anställda epostadresser på formen
>
>rnamn.efternamn at svt.se
>
> Ett tips jag fått från en anställd på SVT. Den som gjorde
> namninsamlingen kan då skicka den till rätt person och inte
> till klagomuren som inte har möjlighet att påverka det hela.
>

> --
> Anders Lindbäck
> EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides
> [...]
---end quoted text---

Förmodligen är SVT rätt låsta, vid det nya formatet ett bra tag framåt.
Så någon förändring, lär knappast inträffa i brådrappet.
Oavsett hur många mail, som skickas till Hamilton.
Företaget bakom VP7. On2 <http://www.on2.com>
Använder själva ffmpeg/mencoder i sin produktion (On2 Flix Engine for
Linux).
<http://www.on2.com/technology/library/>

Intressant läsning finns även <http://www.on2.com/technology/vp7/>

Det största problemet, som jag ser det. Är den tystnad som råder. I så
fall varför?
Tror att det är ett måste, till att få igång en offentlig exponering.

/Jens
--
Reinstalling the whole system because of a bug like
this is a bad idea.