[diskussion] Installfester?

Mathias Friman mathias.friman at knorca.se
Ons Apr 23 10:55:57 CEST 2008

Hej!

Då träffar Away From Keyboard/In Real Life är sparsmakade inom den
internetcentrerade Linuxgemenskapen, och då jag tror på spridandet av
Fri programvara och Öppen källkod genom träffar med riktiga människor
ute i verkliga världen, har jag lagt upp en evenemangskalender på

http://irl.softwarefreedomday.se

Den är under inga omständigheter ett färdigt verk, utan behöver både
input och hjälp från er för att bli den kompletta resursen för
IRL-träffar inom FOSS-Sverige.

En tanke jag hade var att man i Stockholmsområdet, eller i andra mer
eller mindre befolkningstäta städer/orter runt om i vårt avlånga land
kunde anordna installationsfester, där Linux-bitna kunde hjälpa
människor att handfast installera sina datorer med Linux.

Vad jag behöver är:

* minst en frivillig, gärna flera så att man inte blir utarbetad,
* en lokal/plats och
* en tid.

Om det är någon som känner att detta skulle vara en bra idé, eller
känner till andra evenemang som inte redan står där, kontakta mig så kan
jag lägga upp det i kalendern. Kalendern finns, då den är en Google
Calendar, som RSS-feed, iCal och HTML-version, så den kan bäddas in i
webbsidor och portaler ganska obehindrat.

Om vi sedan kunde marknadsföra denna (eller en bättre) lösning till
allmänheten, så kunde vi på detta sätt växa och bli större.

Vad sägs?

MVH Mathias