[diskussion] Asus Ess PC - Svensk model - WPA

Roger Sinel rsinel at bredband.net
Mon Juni 9 22:35:35 CEST 2008

Hej, jag köpte en Asus EeePC idag.

Så ni vet, så måste man installera alla uppdaterinagar via synaptic's
och den EeeAP  uppdate vi "Lägg till/ta bort progravama" för att får den
trådlösa kort att fungera med WPA kryptering. Jag spenderade några
timmar ikväll med att försöker att får den att fungera. Det är tydligen
en känd fel, som många bli väldig frustrerad över. Jag har inte testad
om det löste samma problem med WEP än.

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=276033
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=11377

Jag hoppas att detta spara lite om ni är fler som köpa denna dator. Som
annars är rätt imponerande.

--
Mvh
Roger Sinel
roger.sinel at nordickiwi.com
www.nordickiwi.com

+ gpg key -- http://www.nordickiwi.com/rsinel.asc
+ fingerprint -- F0EF 2C17 99CA DC06 132A 967F B642 D0BA 6503 87C7