[diskussion] Den nya lagen om avlyssning och FRA

Jens Odsvall jens at linuxstore.se
Ons Juni 11 20:00:38 CEST 2008

On Wed, Jun 11, 2008 at 02:27:11PM +0200, Mathias Friman wrote:

> Tack för infon, jens
>
> Det här vansinnet måste stoppas. Det här gör jag åt saken:
>
> http://mikrofoncaught.blogspot.com/2008/06/veckolng-demonstration-mot-fra.html
>
> Informera vänner och bekanta. Efter en sån här mörkning av ett
> riksdagsbeslut som är så långtgående mot den personliga integriteten så
> tror jag inte att 10% av Sveriges befolkning känner till något om
> omröstningen i riksdagen. TT rapporterade ju dessutom Lagrådets
> godkännande som om att omröstningen redan var klappad och klar.
>
> Omröstningen på aftonbladet.se igår visade att 86% var emot att staten
> [...]
---end quoted text---

Glömde länken till Tolgfors svar.

<http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=71&dok_id=GV121306>

Lite annat av intresse, när FRA köper ny hårdvara.

"Hemlig" superdator tros gå till FRA

<http://www.idg.se/2.1085/1.110686>

FRA köper gigantisk superdator från HP

<http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/datorer/article44341.ece>

Det synes rätt uppenbart, att de menar allvar.

/Jens O.
--
Registered User # 259689 http://counter.li.org

Fingerprint = 2761 B723 3049 4A23 89A5  1CE1 A2F3 9D96 885B 6FF5

<http://www.odsvall.se/jens.asc>

A GOOD WAY TO THREATEN somebody is to light a stick of dynamite.  Then you
call the guy and hold the burning fuse to the phone.  "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby."
                -- Jack Handley, The New Mexican, 1988.