[diskussion] OpenOffice och andra öppna system på bibliotek i stockholm

Patrik Strömberg patrik at cudobh.net
Tis Apr 14 18:40:57 CEST 2009

Detta låter bra men vi får se hur framtiden blir med detta....

Stockholms stad har nämligen en intention att standardisera hela sin
IT-miljö runt MS-produkter från server ända ut till klient. Samtidigt vill
man göra all IT mer enhetlig över alla enheter, förvaltningar och bolag med
en central (outsourcad) service desk för support.

Hur detta påverkar biblioteken vet jag inte men tror att det kan bli svårt
för dem att i detta scenario behålla Open Office och annan Open
Source-mjukvara utan behöva skaffa sig en egen serviceorganisation för
IT....

Kanske lite dystopiskt detta inlägg men en skildring av verkligheten från en
som sitter mitt i processens utkanter...

Den den 14 april 2009 17:51 skrev Gustav Andersson <gustavlidingo at gmail.com>
: