[diskussion] [Fwd: [styrelse] [Fwd: KOM:s vitbok om IT-standardisering]]

Anders Lindbäck anders.lindback at linuxbolaget.se
Ons Aug 12 12:29:39 CEST 2009

Följande dök upp idag i min inkorg - den medlem som vill kan läsa igenom
vitboken och kommentera så sammanställer jag det hela till ett enhetligt
svar från föreningen sida - era svar bör in i god tid före 1 september
så jag hinner sammanställa det hela.

Bifogar nedan EU-kommissionens vitbok om IT-standardisering med förslag
till olika åtgärder för kännedom och synpunkter i öppen konsultation
direkt till kommissionen före den 15 september,  gärna med kopia till
mig för kännedom. Förslagen kommer under hösten och framöver att
diskuteras vidare inom EU:s olika kommittéer med koppling till
   IT-standardiseringen.

Näringsdepartementet (IT-politiska enheten) samordnar regeringen svar på
konsultationen och emotser gärna också Era direkta synpunkter före den 1
september.