[diskussion] Jag är en

Anders S Lindbäck anders.lindback at linuxbolaget.se
Sön Dec 13 11:44:20 CET 2009

Piratpartist.

Tänkte jag skulle tala om det innan folk började undra varför jag
syns i sådana sammanhang.

Ställer upp i primärvalet för Piratpartiet där de fastställer
riksdagslistorna inför valet 2010.

Ett viktigt skäl för mig att vara med i Piratpartiet är partiet mål att
införa öppen källkod inom offentliga sektorn. Jag ser idag Piratpartiet
som en av föreningens bästa vänner när det gäller och kämpa för att
Linux och annan fri programvara skall börja användas inom offentliga
sektor.

Är inte ensam kandidat bland primärvalskandidaterna och förespråka
öppen källkod och hoppas på att många av oss kommer in på
riksdagslistorna så att riksdagen kan få fler anhängare av öppen källkod.

Piratpartiet om öppen källkod:

http://www.piratpartiet.se/lokalpolitik/oppna_och_fria_system

PS idag är sista dag att bli medlem i partiet för och få rösta
i primärvalet och därmed hjälpa öppen källkodsföreträdarna in
i Piratpartiets riksdagslistor. http://blipirat.nu/