[diskussion] FOSS Sverige, Svenska Linuxföreningen

Roger Sinel rsinel at bredband.net
Tors Feb 18 22:08:18 CET 2010

Hej,
Jag läsa mycket om FOSS i Sverige och undra verkligen nu vad Svenska
Linuxföreningen vill med sin framtid?

För att citera med bekant till mig,
"Öppen källkodssverige (och inte minst Stockholm) har varit allt för
fragmenterat med många små grupperingar som knappt pratar med varandra."

Min uppfattning är att FOSS Sverige är väldigt fragmenterad och kontakt
mellan de olika grupperingar sporadiskt och ibland avvaktande.

Jag hör också att det finns en vilja från många att träffas och att
nätverka. Och att delar information och kunskap.

Vad tycker ni Svenska Linuxföreningens roll skall vara om vi skall
hjälpa att minska avståndet mellan all de grupperingar i Sverige?
Behöver vi tag på oss ansvar för det överhuvudtaget?

Kan ni svara på de här två frågor,

Vad är bra med Svenska Linuxförenignen?

Vad gjorde Svenska Linuxförenignen 2009?

--
Mvh
Roger Sinel
roger.sinel at nordickiwi.com
www.nordickiwi.com

+ gpg key -- http://www.nordickiwi.com/rsinel.asc
+ fingerprint -- F0EF 2C17 99CA DC06 132A 967F B642 D0BA 6503 87C7