[diskussion] Ny information gällande LUG.se!

kirill at hundkoja.com kirill at hundkoja.com
Mon May 10 10:40:58 CEST 2010

Hejsan Alla!

Tänkte ta och passa på och säga hej till alla inblandade i se.linux.org
och alla ni andra som även läser den här listan.

Jag heter då Pontus Öhman och har fått det stora ansvaret att ta hand om
ert lilla "sorgebarn" LUG.se och få igång en fungerande portal för detta
ändamål.
Det känns oerhört roligt att det vart jag som fick ta tag i detta, och nu
skulle jag vilja föra en "intern" diskussion med styrelsen gällande hur de
hade tänkt sig med sidan. Upplägget har jag redan spånat ut, ska dock bara
få ner allt på papper först.

Hur ser det ut att eventuellt söka bidrag för LUG.se via Internetfonden?
Är detta genomförbart eller inte?

Och vad vill ni andra helst ska finnas på LUG.se?! Som det ser ut i
dagsläget har jag då tänkt ut följande:

* Vad LUG står för. (Många som inte vet)
* En karta över Sverige där LUGar finns
* Sponsordel (Om vi kan få privatpersoner samt företag att sponsra)
* Press
* Donerasida
* Beställa en subdomän för en LUG. (Sida som förklarar hur upplägget är
tänkt)

Nej, nu ska jag ta och skriva ner dokumentationen för LUG.se. Men låter
det som en bra/dåligt upplägg? Och vad skulle behövas mera eller tas bort?

Vänligen
Pontus Öhman
Sundsvall GNU/Linux User Group