[diskussion] Någon som är intresserad?

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Sön Dec 25 17:10:06 CET 2011

On 12/25/2011 11:28 AM, Kristoffer Grundström wrote:
> Hej!
>
> Jag sitter just nu&  spelar ett gammalt spel som tyvärr bara är gjort
> för Windoze&  Mac som heter Championship Manager från året 2003/2004
> (ja, jag vet att det är gammalt!).
>
> Under en lång tid så har jag letat efter något motsvarande i
> Linux-världen&  det närmaste jag kommer är det text-baserade spelet
> "footy". Jag hoppas att du som läser vet vilket jag menar.

Det finns ett spel som heter Bygfoot som är ett spel
där man sköter ett fotbollslag.

http://bygfoot.sourceforge.net/new/

Kanske det du menar ? Det spelat behöver såvutt jag vet
fler utvecklare så där går det att hjälpa till och göra det
bättre.  Så att titta på det som en bas för det spel du tänker
dog kan vara ett sätt att snabb få fram något.

--
Anders S Lindbäck, http://kunskapssamhallet.se/