[diskussion] Boktips?

Jack-Benny Persson jack-benny at cyberinfo.se
Tors Jan 13 05:35:19 CET 2011

Hej!

Jag är själv förtjust i Bash och tycker det är något man kan nå
väldigt långt med. Man kan åstadkomma ganska avancerade grejer i Bash,
särskilt i kombination med sed & awk. Kika gärna på mitt gamla projekt
sshblock på URL http://code.cyberinfo.se/node/4
Jag har dock inte uppdaterat det på flera år så troligtvis fungerar
det inte längre i nyare distar...

Mitt boktips ang. PHP är boken "PHP Programmering" av Jörgen
Overgaard, Ulrika Eriksson och Jesper Ek.
ISBN: 91-636-0778-6
Denna bok är dock för PHP 4 och har några år på nacken. Men såg precis
att det finns en ny bok "PHP 5 Programmering" av samma författare. Jag
har dock inte läst denna. Men med tanke på att jag gillade deras PHP 4
bok så tror jag nog att deras nyaste bok går i samma stuk.
Annars så gillar jag O'Reilly böckerna.

Kanske är det någon som kan tipsa om någon bra bok om PHP cli
programmering? Alla böcker om PHP verkar bara vara för
webbprogrammering. Hade varit intressant att lära sig mer om hur kan
bygga kommandorads script med PHP.

Mvh
Jack-Benny