[diskussion] Damp ner 2 böcker i min brevlåda

Anders S Lindbäck vetgirig at kunskapssamhallet.se
Ons Juni 1 22:41:29 CEST 2011

de kommer från justitiedepartmentet och handlar om att de vill att vi i Svenska Linuxföreningen
skall komma med remisssvar på förslaget till ny upphovsrätt.

Det var alltså 2 ex av denna bok som kom hem till mig:

http://www.nj.se/produkt/9789138235676

Sǻ om det är något som känner för att läsa den så kan den laddas ner från

http://www.sweden.gov.se/sb/d/14677/a/166621

Det de gjort är att uppdatera lagtexten så lagen går att läsa för var
och en och inte är svårbegriplig. Det är alltså inga egentliga
ändringar av upphovsrätten föreslagen.

--
Anders S Lindbäck, http://kunskapssamhallet.se/