[diskussion] avanmäla mig.

Bengt Gördén bengan at bag.org
Tis Juni 14 21:46:27 CEST 2011

tisdag 14 juni 2011 21:17:39 skrev  Bardia:
> hej!

Hej Bardia,

>   har mycket med mitt musikprogram sonar  att lära mig och annat som jag
> vill göra istället för linux.

Det låter kul. Jag spelar rätt mycket musik själv. Har själv kört lite Sonar
(eller cakewalk kanske man skall kalla det som jag körde) parallellt med min
Linux studio. Men numera är det bara Linux i studion. Om du skulle bli
intresserad framöver så kan jag tipsa om ett program som är lite utöver det
vanliga. Det heter Ardour. Version 3.0 som kommer detta år (är i alfa läge
just nu) kommer att vara en riktig allvarlig konkurrent till Protools. Sen
finns det qtracktor, museseq, rosegarden och en hel del annat.

Länkar.

http://ardour.org/
http://qtractor.sourceforge.net/qtractor-index.html
http://www.muse-sequencer.org/index.html
http://www.rosegardenmusic.com/

Lite screenshots på massor av musikprogram för Linux
http://wiki.linuxaudio.org/apps/screenshots

Ha det bra och hoppas musicerandet går bra för dig.

mvh,

/bengan