[diskussion] Upprop avseende windowslicensen på PC-datorer

Jens Odsvall jodsvall at gmail.com
Ons Jan 11 09:24:21 CET 2012

"Bäst jag förtydligar innan någon hugger :-)"

Han före innan den här postningen :)

"Att alternativ saknas vet vi så klart alla som hänger på denna lista.
Det jag menar är att alternativen saknas för gemene man på hyllan på
Elgiganten, Siba, osv.

Det som skulle behövas är att alternativen finns och att Svensson skall
veta vad de olika valen innebär.

 /Marcus"

Och det är just vad jag är ute efter, jag och andra som är insatta
inom b.l.a. den offentliga / politiska sektorn. De vill men vågar /
får inte, mycket tack vare den bristande kunskapen och
produktinformationen. Det är där och på andra nivåer vi ska in och
lobba, när det finns många motlobbyister. Det finns även allvarliga
förslag på att fri- öppen källkod borde förbjudas.

/Jens O.

jens.odsvall at newrenaissancenetwork.org