[hjalp] Färglaserskrivare till Linux

Anders Lindbäck anders.lindback at linuxbolaget.se
Ons Feb 28 14:04:54 CET 2007

Kenneth Ekdahl wrote:

> Du kan ju kolla nån prisjämförelsesajt, t.ex. pricerunner.se och kolla
> de som verkar intressanta mot denna:
> http://www.linuxprinting.org/printer_list.cgi

Hittade Xerox Phaser 6110
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105238

Det mest intressanta med den är att användarmanualen
innhåller instruktioner för hur man får den att
fungera med Linux!!!

Den fanns inte i listan på Linuxprinting - för att den är ny -
men den är prisvärd för 1756 kr+moms. Finns även i multifunktion
med kopiator och scanner för 5116 kr+moms.

Kan man få fler tillverkare att ha manualer med beskrivningar
hur man istallerar dem i Linux så är den värd att köpa. Speciellt
som den verkar vara en av de aldra billigaste på marknaden.

Den finns i Dustins senaste katalog sid 87 för den som får denna
hemskickad till sig.

--
Anders Lindbäck
EPO guidelines 1978: "If the contribution to the known art resides