[hjalp] Problem med skrivare

Kenneth Ekdahl sensei at sensei.nu
Fre Mars 2 10:18:25 CET 2007

Jag undrar ifall det inte är lättare normalt att plugga skrivaren i
linuxdatorn och sätta upp windows att skriva ut genom den. Linux är ju
känd för att vara bra på att vara en server medan windows i första hand
är avsedd att vara klient. Det finns i alla fall mycket bättre
dokumentation om hur man gör på det sättet. Jag vet att samba är väldigt
duktigt på att låtsas vara en windowsserver med undantag för att den
inte riktigt klarar av att emulera krasharna, det brukar vara det som
avslöjar när man smugit in en linuxserver på ett företag.. ;-P

--
  Kenneth Ekdahl (sensei at sensei.nu)
  http://sensei.nu http://merit.sensei.nu