[hjalp] Tv-out

Morgan Wigge morgan at wigge.nu
Tors Okt 25 11:10:36 CEST 2007

om inte jag missminner mig så är nvtv bara för tvkort och har inget med
tv-ut att göra..

Prova däremot att installera nvidia-settings (sudo apt-get install
nvidia-settings)
och kör sedan nvidia-settings i ett terminalfönster så får du upp ett
grafiskt gränssnitt för att ställa in dualview/twinview etc..
annars får man helt enkelt köra det via editering av xorg.conf och det kan
vara lite meckigt..

men nvidia hade rätt bra manualer i frågan om jag inte minns helt fel

/Morgan