[hjalp] RealPlayer

Kenneth Ekdahl sensei at sensei.nu
Sat Apr 19 21:58:25 CEST 2008

On Sat, Apr 19, 2008 at 08:32:48PM +0200, Karl-Johan Pelo wrote:

> Aptitude säger att det inte finns någon fil för RealPlayer och att jag
> manuellt måste reparera skadan. Men jag vet inte hur.
> KJ

Ok, då blir det knepigare.

Hur gjorde du när du installerade en rpm, gjorde du om den med alien
först?

En fil att titta i är /var/lib/dpkg/status

Det är möjligt att det räcker att ändra i den till purged för paketet,
om du tagit bort paketets filer manuellt.

Jag vet inte själv till 100% hur paketsystemet för debian fungerar i
botten, och absolut inget alls om versionen av rpm som följer med i
debian.

Hoppas det ger dig några ledtrådar att nysta vidare i.

--
  Kenneth Ekdahl (sensei at sensei.nu)
  http://sensei.nu http://blog.sensei.nu