[hjalp] Netgear WG511 v2 54 Mbps Wireless PC Card

Anders Jonsson ajonsson at swipnet.se
Ons Juni 18 16:08:15 CEST 2008

Hej

Jag är total novis inom Linuxvärlden.

Har dock lyckats installera Puppy Linux 4.0 på en gammal ThinkPad TP770X med en Pentium III processor om 300Mhz 128mb Ram samt en hårddisk på 8 GB (den har också Win ME installera).

Problemet är att jag inte lyckas få igång mitt Wireless Lan. Kortet som jag kör i Win Me är ett Netgear WG511 v2 54 Mbps Wireless PC Card.

Har inte installerat Linux helt på hårddisken ännu utan kör den från CDn med vissa filer liggande på hårddisken.

Någon som har ett tips?

Anders