[hjalp] GNU/Linux med Telia mobilt bredband

Daniel daniel at d1.nu
Ons Mars 5 07:37:16 CET 2008

Du kan ju alltid sätta i simkortet i en mobil och avaktivera pinkoden
därigenom så slipper du göra det via en windowsburk om du inte har någon
tillgänglig, samt så slipper du installera mjukvara på en windows maskin
enbart för att ta bort pin-koden, dock så skall du med hjälp av et "AT"
kommando till modemet skicka med pin-koden, har för mig att det ät
"AT+PIN=[din pinkod]" fast utan [] då..

/Mvh
Daniel