[hjalp] Fel Diskstorlek i BIOS ?

Per Ronny Westin vaxxipooh at yahoo.se
Sat Mars 8 20:35:20 CET 2008

Hejsan

Fick en ATA disk av en kompis när han bytte till SATA - Det är en
Seagate Barracuda 7200.7 Model: ST3200822A på 200 Gigabyte men
jag får BIOS att bara räkna 137 Gigabyte ungefär - med cfdisk visas
emellertid dess rätta storlek och allt ser bra ut - men sen när jag
mountar partionerna jag skapat ser den ut att vara just på 137 Gb igen
kan min maskin vara för gammal - det är en Compag Deskpro EN alltså
ingen direkt nymodighet eller vad kan det vara?

Ha de fint

P.R Westin

 /\_(\/)_/\   Per Ronny Westin | AKA Vaxx | vaxxipooh at yahoo.se
 \(^^--^^)/             MSN: ronnywestin at hotmail.com
                         http://kahli.homeunix.org
+-----
Honduras BATF colonel SAFE Minox CDMA Mayfly Hitwords burhop LITE Waihopai
Spall HRM anarchy NAIAG SBI Electron KG-84C OTAT EKMS DOE bemd OTAT F-22
-----+