[hjalp] Jag blir ?? - Diskfel eller vad??

Per Ronny Westin vaxxipooh at yahoo.se
Sön Mars 23 19:42:12 CET 2008

On Sun, 23 Mar 2008 18:36:27 +0100
Mats Karlsson <mats.o.karlsson at gmail.com> wrote:

> Kan det inte vara 137GByte felet som finns i linux kontra äldre BIOSar?
>
> Kommer inte på länkarna direkt
>
> Du hittar den säkert med lite googling
>

> /Mats

Nja och tack ..

Nej det var nog disken som var kaputt - provade att som sista utväg att installera WinXP
vid första provet installerade Windows XP men när det skulle boota om stod det "Diskfel" eller
något - vid prov numero doz så stannade NTFS formateringen vid 48% och disken stod och hade
konstiga klickande /skramlande ljud för sej - så nog var det disken det var fel på vid min stortå!!

Jag har nu med hammare och skruvmejsel tagit och slagit ett stor hål i disken och förpassat den
till hårdiskarnas himmel - utan besvärande digital information och gråa hår ... Det blir väl nya
sådana kan jag tänka mej nu när jag går och ruvar på en SATA disk ;)

Ha de bra
P.R Westin

 /\_(\/)_/\   Per Ronny Westin | AKA Vaxx | vaxxipooh at yahoo.se
 \(^^--^^)/             MSN: ronnywestin at hotmail.com
                         http://kahli.homeunix.org
+-----
joe b Satellite phones KYV-5 $ Masuda WQC MI5 Stego EO Alouette Tarawa
Red Cell SAMU forschung TerrorismDefensive Information fake Aladdin NORAD ~
-----+