[hjalp] Trådlöst nätverk

Maha Assad aspel at comhem.se
Sat Sep 13 23:45:24 CEST 2008

Tack för tipsen. Skall se vad jag hittar för Netgear kort. Verkar som
det kan funka.
Förövrigt har jag en gåta.
En person står i begrepp att byta bil. Han går till en bilfirma och
säger; jag vill köpa en zuzuki.
Jaha tack säger försäljaren. Den kostar 300.000:-.
Ok säger köparen. Så vill jag också ha access till bagageluckann.
Jaha tack. Det blir 10.000:- till. OK. Och access till bakdörrarna.
Javisst, det blir 10.000:- per dörr. OK. Och krocskydd runt om måste
jag också ha. Den här bilen är ju så skör, så den kan ju ramla i hop
så fort jag tar ut den i trafiken. javisst, säger handlaren och
gnuggar sina händer.
Det blir 10.000:- till.
Då står en spelevink där och säger: Men varför tar du inte Volvo S80.
Den har inbyggd krock skydd och alla dörrarna är tillgängliga och det
kostar inget.
Nej, säger bilköparen. Jag är så van vid Zuzuki och dessutom har jag
både takbox och bilbarnstol som passar till Zuzuki. Så har jag hört
att Volvo är krånglig och jobbig att köra.
Jha säger spelevinken. Sätter sig i Volvon och åker i väg.
Gåtan; när det gäller en bil skulle ingen vettig mperson resonera så.
Varför gör de det hela tiden när det gäller deras PC.
Oj vad filosofisk jag blev här på småtimmarna. Hoppas ingen blir
förbannad.

KJ